Educatia in comunitate

 antet

 

 

 

Educatia in comunitate-Drum cu prioritate!  “POSDRU/188/2.2/S/156054

 In   perioada   septembrie-noiembrie   2015   la   Scoala   Gimnaziala   Nr.2   Codlea   s-a implementat Proiectul  Educația în comunitate – Drum cu prioritate!

Obiectivul general al programului a fost Reducerea abandonului scolar  prin dezvoltarea unor masuri educationale adaptate de interventie.

Proiectul s-a derulat pe doua componente

Programul A doua sansa invatamant primar, 1 clasa, invatamant simultan unde   am inscris 15 cursanti de diferite varste care au abandonat scoala și care au depăşit cu cel puţin 4 ani vârsta de şcolarizare corespunzătoare clasei. Distributia elevilor pe ani de studiu a fost:

  • Clasa I -2 elevi
  • Clasa a II-a 4 elevi
  • Clasa a III-a 3 elevi
  • Clasa a IV-a 6 elevi

Aproximativ 50% dintre elevi sunt minori.

Forma de organizare este in regim de zi, de luni pana vineri, intre orele 12.00-17.00. Programul este adaptat, flexibil  si faciliteaza finalizarea educatiei de baza.

Cadrele didactice incadrate sunt titulare in scoala si cu experienta in proiecte similare .

La finalul proiectului 12 cursanti au absolvit un nivel urmand a continua invatamantul primar din  februarie  2016  iar  absolventii  de  anul  IV  fiind  transferati  catre  invatamantul  secundar inferior.

Cursantii au beneficiat de consiliere individuala si de produsele alimentare distribuite datorita Programului National Corn si lapte.

Sub protectia mediatorului scolar cursantii ADS au participat in cele trei excursii pe trasee diferite, in Poiana Brasov, Predeal si Bran, marturisind ca nu au vizitat nicioadata aceste locuri, teoretic  atat de aproape de ei dar in acelasi timp atat de departe.

 

1    In cadrul concursului  Comunitatea mea , s-au inscris 3 cursanti din programul  A doua sansa s- unul dintre ei obtinand Premiul I fiind propus pentru obtinerea de recompense materiale. 

    Mediatorul scolar a monitorizat prezenta elevilor la scoala si a efectuat vizite la domiciliul acestora.

    Programul Scoala dupa scoala-este a doua componenta a proiectului prin care se acorda sprijin suplimentar unui numar de 60 de elevi de la clasele VII-VIII, intre orele 14.00-16.00, 60 de zile. Programul este modular, organizat   cate 2 ore/zi, in afara programului scolar obligatoriu, in grupe  de  20  de  elevi  coordonate  de  cate  2  profesori/grupa,  pentru  a  asigura  interventie individualizata.

Programele de scolarizare pentru modulele care se parcurg au fost intocmite de echipele de cadre didactice.

Programul Scoala dupa Scoala nu  reia dupa orele de curs formatul traditional de invatamant, ci ofera sprijin in invatarea cu sens si semnificatie in viata de zi cu zi, in alternarea activitatilor remediale cu cele de dezvoltare personala si de crestere a stimei de sine a elevilor. Pe toată perioada derularii programului Scoala dupa Scoala elevii vor beneficia de consiliere psihopedagogica, orientare scolara si profesionala, asigurata de personal de specialitate.

 Cele trei module sunt

     Activitati remediale “Competente cheie  europene: comunicarea in limba materna si intr-o limba straina”

Elevii si-au exprimat dorinţa sa işi reactualizeze cunostinţele gramaticale dobândite in anii anteriori si să rezolve cat mai multe exerciţii gramaticale in limba româna, respectiv in limba engleza.  Drept urmare, în orele destinate acestui curs se va insista pe latura practică  a  limbii;  elevii  vor  fi  pioni  activi  în  cunoașterea  limbii  române  și  a  limbii engleze, fie prin rezolvarea unor exerciții gradate de la simplu la complex, fie prin participarea la diverse situatii de comunicare. Prin metode moderne de învătare se urmăreşte realizarea de conexiuni cu activitatile practice de zi cu zi.

      Activitati remediale “Competente cheie europene in matematica si utilizarea noilor tehnologii informationale si de comunicatie

 3

 

                            

               Activitati nonformale “Competente cheie europene: sensibilizarea culturala, exprimare artistica si motricitate”

 

4

Cea mai noua abordare a invatarii prin activitati placute si motivante este invatarea nonformala.


In excursie la Poiana Brasov

 

 5

 

 

                    

Castelul Bran

 6

 

 

 

 

 

Activitatea de instruire asistata pentru resursele umane comunitare  a avut ca scop atât identificarea problemelor legate de educaţie la nivel local cât şi a soluţiilor si resurselor necesare susţinerii educaţiei pentru dezvoltarea comunităţii.

 7

 

 

Dezbaterea publica locala, Judeteana si Nationala cu titlul Rolul educatiei in cresterea unei comunitati s-a derulat in prezenta unui sportiv de talie mondiala cu care elevii au interactionat. Este vorba despre   scrimerul brasovean Mihai Covaliu.

8

      

9

Conferinta Nationala -Bucuresti 26-28.11.2015

 10

 

 

  

Expert educational scoala,  

Mariana ROINITA