Motricitatea omului reprezintă capacitatea corpului omenesc de a efectua mişcări care au in structura lor de bază efortul fizic, condiţie principală in cadrul execuţiilor exerciţiilor fizice. Pornind de la această variabilă doresc sa afirm cu multă admiraţie si respect dorinţa şi interesul elevilor din cadrul claselor pregătitoare pentru ora de educaţie fizică si sport .
Debutul orelor de educaţie fizică la clasele pregatitoare a constat in familiarizarea acestora cu mediul sportiv in care sunt implicaţi prin anumite exerciţii şi jocuri specifice vârstei. Aceste exerciţii au ca scop formarea unor atitudini corporale corecte, a unor deprinderi motrice prin care elevii să-şi formeze anumite capacităţi care pot influenţa o evoluţie corectă si armonioasă a corpului.
În cadrul orelor de educaţie fizică din cadrul lecţiilor de la clasele pregătitoare elevii au început cu formarea deprinderilor de mers si alergare exemplificate prin jocuri foarte indrăgite de copii: ,,Trenuleţul fermecat’’, ,,Iepuraşul cel rapid’’, ,,Porumbelul zburător’’, ,,Ursuleţul Moş Martin’’ – jocuri ce au ca scop formarea unor deprinderi corecte menite sa influenţeze in mod direct evoluţia umană şi să aducă un aport semnificativ asupra sănătăţii lor.
Sănătatea omului reprezintă factorul principal şi de bază al evoluţiei umane , factor menit să formeze o atitudine psihomotrică esenţială pentru dezvoltarea în condiţii optime a corpului omenesc.
‘’MEN SANA IN CORPORE SANA’’ – MINTE SĂNĂTOASĂ IN CORP SĂNĂTOS
‘’KALOS KAI AGATHOS ‘’ – OM FRUMOS ȘI BUN
Profesor educaţie fizică şi sport : Mihăilă Sebastian